Keresés...

Magyarország beruházási célú finanszírozásban részesül a Kohéziós Alapból a fenntartható közlekedés fejlesztésére

A Bizottság jóváhagyott egy nagyprojektet, melynek keretében Magyarország 30 millió eurót kap a Kohéziós Alapból a Budapest és Székesfehérvár közötti vasúti összeköttetés javítására. A 2007 és 2013 közötti támogatási ciklusban már megkezdett projekt keretében korszerűsítik a Transzeurópai Közlekedési Hálózat földközi-tengeri folyosóján található vasútvonalat.

Corina Crețu, a Bizottság regionális politikáért felelős tagja a következőket mondta: „Ez az uniós támogatással megvalósuló projekt kettős célt szolgál: ami a környezetvédelmet illeti, befektet a fenntartható közlekedésbe és tehermentesíti a fővárosba vezető útvonalakat, gazdasági téren pedig ösztönözni fogja a kereskedelmet és a turizmust.”

Ez a nemzetközi útvonal, amely a teher- és a személyszállítás szempontjából egyaránt fontos, összekapcsolja Magyarországot és Szlovéniát, megnyitva az utat ezzel a földközi-tengeri térség felé. A Balatont is kiszolgáló vasútvonal tervezett korszerűsítésének eredményeképpen csökkenni fog az utazásra fordítandó idő, ami várhatóan fel fogja pezsdíteni a térség idegenforgalmát. A projekt előreláthatóan 2018 nyarára fejeződik be.

A 2014–2020-as finanszírozási időszakban Magyarország 25 milliárd eurót kap az európai strukturális és beruházási alapokból. Ha részletesebben kíván tájékozódni ezekről a beruházásokról, kérjük, látogasson el az európai strukturális és beruházási alapokkal nyílt hozzáférésű adatok platformjára és erre az oldalra.

A Bizottság jóváhagyott egy nagyprojektet, melynek keretében Magyarország 30 millió eurót kap a Kohéziós Alapból a Budapest és Székesfehérvár közötti vasúti összeköttetés javítására. A 2007 és 2013 közötti támogatási ciklusban már megkezdett projekt keretében korszerűsítik a Transzeurópai Közlekedési Hálózat földközi-tengeri folyosóján található vasútvonalat.
Corina Crețu, a Bizottság regionális politikáért felelős tagja a következőket mondta: „Ez az uniós támogatással megvalósuló projekt kettős célt szolgál: ami a környezetvédelmet illeti, befektet a fenntartható közlekedésbe és tehermentesíti a fővárosba vezető útvonalakat, gazdasági téren pedig ösztönözni fogja a kereskedelmet és a turizmust.”
Ez a nemzetközi útvonal, amely a teher- és a személyszállítás szempontjából egyaránt fontos, összekapcsolja Magyarországot és Szlovéniát, megnyitva az utat ezzel a földközi-tengeri térség felé. A Balatont is kiszolgáló vasútvonal tervezett korszerűsítésének eredményeképpen csökkenni fog az utazásra fordítandó idő, ami várhatóan fel fogja pezsdíteni a térség idegenforgalmát. A projekt előreláthatóan 2018 nyarára fejeződik be.
 A 2014–2020-as finanszírozási időszakban Magyarország 25 milliárd eurót kap az európai strukturális és beruházási alapokból. Ha részletesebben kíván tájékozódni ezekről a beruházásokról, kérjük, látogasson el az európai strukturális és beruházási alapokkal nyílt hozzáférésű adatok platformjára és erre az oldalra.
 
Elejére!