A felmérés szerint a magyar internetes vásárlási felületek az Unióban a legtöbb információval szolgáló oldalak között vannak, ám a magyar fogyasztók 38%-a számolt már be problémákról online vásárlásai kapcsán. A kiskereskedők uniós szinten Magyarországon bíznak meg leginkább (84%) a termékeken szereplő környezetvédelmi információkban. Magyarországon tapasztalható a harmadik legnagyobb arányban, hogy a kiskereskedők tájékoztatják felügyeleti szervüket a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról, és hasonlóképpen a magyar kiskereskedőket (44%) csak a máltaiak előzik meg Európában az alternatív vitarendezésben való részvétel terén.
A 2015-ös fogyasztói eredménytábla főbb megállapításai:
- a határokon átívelő internetes vásárlás sok esetben nehézségekbe ütközik
- a fogyasztói jogokkal kapcsolatosan további figyelemfelhívó kezdeményezések szükségesek
- az alternatív vitarendezés továbbfejlesztése hatékonyabb fogyasztói jogorvoslatot jelent
- a termékek biztonságába vetett bizalom az évek során nem változott.
A teljes angol nyelvű sajtóközlemény itt olvasható.