Keresés...

Kihasználatlanok az elektronikus kereskedelemben rejlő lehetőségek

Az idei fogyasztói körülmények eredménytábla a digitális egységes piacon tapasztalható, vásárlásra vonatkozó feltételekre összpontosított. A felmérés rámutat, hogy az Európai Unióban továbbra sem kellően fejlett piac a határokon átnyúló e-kereskedelem: a vásárlók 61%-a szívesebben vásárol online a saját országán belül, és mindössze 38% azok aránya, akik más uniós országokból vásárolnak szívesebben. A bizalom hiánya, a területi korlátozások és az árdiszkrimináció számítanak a határokon átívelő elektronikus kereskedelmet hátráltató legfontosabb akadályoknak. A határokon átnyúló e-kereskedelem egyszerűsítése és előmozdítása érdekében a Bizottság a digitális egységes piachoz fűződően még idén javaslatot fog előterjeszteni, mely az online vásárlásokra vonatkozóan harmonizált uniós szerződési szabályokat és fogyasztóvédelmet foglal magában.


A felmérés szerint a magyar internetes vásárlási felületek az Unióban a legtöbb információval szolgáló oldalak között vannak, ám a magyar fogyasztók 38%-a számolt már be problémákról online vásárlásai kapcsán.  A kiskereskedők uniós szinten Magyarországon bíznak meg leginkább (84%) a termékeken szereplő környezetvédelmi információkban. Magyarországon tapasztalható a harmadik legnagyobb arányban, hogy a kiskereskedők tájékoztatják felügyeleti szervüket a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról, és hasonlóképpen a magyar kiskereskedőket (44%) csak a máltaiak előzik meg Európában az alternatív vitarendezésben való részvétel terén.

A 2015-ös fogyasztói eredménytábla főbb megállapításai:

  • a határokon átívelő internetes vásárlás sok esetben nehézségekbe ütközik
  • a fogyasztói jogokkal kapcsolatosan további figyelemfelhívó kezdeményezések szükségesek
  • az alternatív vitarendezés továbbfejlesztése hatékonyabb fogyasztói jogorvoslatot jelent
  • a termékek biztonságába vetett bizalom az évek során nem változott.

A teljes angol nyelvű sajtóközlemény itt olvasható.


 
Elejére!